Wielu fanów marki BMW czeka do marca 2018 r., ponieważ wtedy debiutuje nowe BMW M5. W tym artykule chciałbym przedstawić znane dane techniczne samochodu, abyście wiedzieli, czego można się spodziewać.
Nowe M5 zostało tradycyjnie zbudowane na bazie serii 5, jednak tym razem nie odziedziczyło oznaczenia po seryjnym odpowiedniku (np. F10, E60, E39), tym razem zostało oznaczone jako F90 (standardowa, najnowsza seria 5 ma oznaczenie G30).
Do najnowszej M5 został zamontowany benzynowy silnik V8 bi-turbo o pojemności 4,4 litra, mocy 600 KM i momencie obrotowym 750 Nm. Całkowitą nowością w modelach M jest napęd na cztery koła M xDrive, który ma 3 tryby pracy (4WD, 4WD Sport oraz 2WD, czyli całkowite odłączenie przedniej osi i przeniesienie momentu obrotowego wyłącznie na tylną oś, tak jak dotychczas). Te tryby można zmieniać za pomocą znanego z innych modeli BMW komputera iDrive.
Auto przyśpiesza do setki w ciągu 2,8 sekundy, na przyśpieszenie od 100 do 200 km/h samochód potrzebuje 7,7 s.
Kolejną z nowości w M5 jest całkowita rezygnacja z manualnych skrzyń biegów, od teraz M5 będzie sprzedawane tylko i wyłącznie z automatyczną, 8-biegową przekładnią M Steptronic.
Będą do wyboru dwa rodzaje wydechów, seryjny oraz sportowy układ M, na stronie BMW można już posłuchać brzmienia M5 z tymi wydechami, oba brzmią bardzo obiecująco.
Już można zobaczyć coraz więcej egzemplarzy testowych (nawet nieoklejonych) na terenie Niemiec.
Nowe BMW M5 będzie kosztować w polskich salonach od 565 tyś. zł brutto. Konkurencyjny Mercedes E63 AMG kosztuje od 539 tyś. zł, z kolei Audi RS6 dostępne wyłącznie w nadwoziu Avant (kombi) jest wycenione na 544 tyś zł.